fredag, september 03, 2010

Sommartid 2010

Nu kan jag inte förneka det längre, det har definitivt blivit höst.
Vädret är instabilt, morgnar och kvällar är kalla.

Sommaren 2010 började varmt och med en skadad make. några skrämmande timmar innehållande ambulansfärd, kontroller och röntgen. Turligt nog var det bara muskler som skadats, det tar tid att läka och träna upp men det var det bästa tänkbara i given situation.
Sedan kom värmen. härliga underbara värme, många minns det som för varmt. Jag minns i stället dagarna som underbara och sköna. Jag fick ibland starta dagen väldigt tidigt men jag saknar energin jag fick av denna sommarsol.

När värmen klingade av mitt i sommaren till mer normala temperaturer passade det på att börja trassla. Hästen fick svamp, skrapsår, betet torkade bort och det blev bråkigt i hagarna. Småsaker i hemmet gick ständigt sönder. Bilen hade småfel i ett par omgångar. och så lite strålröta lagom till semestern.
Tjärlukten sitter ännu inbiten i flera av mina hästkläder.

Semestern förresten, början var trevlig. Första veckan var bara jag ledig. Då bara red jag och åkte på fjord-SM. Vilken inspirationskälla, vilken peppning, vilka mål jag fick.

I samma stund som Markus blev ledig blev vädret instabilare, kallare och liksom rastlöst och min själ blev tyvärr detsamma.
Dessutom tog både rygg och axel semester vilket gjorde mig mer frustrerad.

Det var skönt när arbetet började igen, rutiner är ganska välgörande ändå, bara man lyckas skärma sig från stress och press.
Lite gnälligt blev det här, men jag försöker bli av med lite av det som tär.

Nu satsar vi istället på en vacker höst 2010.

Inga kommentarer: