söndag, februari 09, 2014

En riktig hästhelg!

I fredags mötte jag upp min systerdotter Malva efter jobbet för att hon skulle få följa med mig hem och vara med i stallet både fredag kväll och lördag förmiddag.

Kul att ci har ett gemensamt intresse. Det är väldigt trevligt att umgås med en hjälpsam och glad 11-åring som är ivrig att lära sig mer.

Malva och Fiona

Introducerar bollen för Fiona


Sedan lite travjobb


Värmer upp Eikar

Så spelar de boll..
 
Innan de tar en galopp
 
Idag tog jag ledigt från min egna hästar, Eikar fick däremot motion av sin medryttare.
Naturligvis har jag inte låtit bli att rida för det, istället har jag varit och hälsat på T och hennes fina nordis Rappe. T bor numera på en egen liten gård mitt på den sörmländska landsbygden med hästar, kanin, höns och ankor (jag glömde inget djur nu väl?). Rappe var väldigt trevlig att rida. Trots sina blott sex år så bar han sig väl och svarade snabbt på ganska lätta hjälper. En häst helt i min smak.
 
Söta ankor

Rappe

Rappe


2 kommentarer:

Therese sa...

Det var nog bara stallkatten du glömde :D
Jättekul att du kom på besök! Får hoppas att jag får ork och tid att ta mig iväg och besöka dig och hästarna också; får väl ta det när du landat lite i nya huset!

LadyLoor sa...

Just det, den söta stallkatten ja. Det var trevligt att hälsa på.
Ja, det vore ju toppen om du kom när vi kommit på plats. I början av April kanske :D