söndag, februari 16, 2014

Löshoppning!

Idag fick vi fint besök i stallet.

Anna och Xanadu kom för att träna löshoppning inför höstens treårstest. Hon var duktig och har inga problem med höjden men behöver lite uppmuntran för att hitta framåtbjudningen.

Naturligtvis passade vi på att hoppa lite fler hästar, bland annat mina egna två.
Dagens roligaste var nog att se Eikars hoppglädje och hur han med lätthet tog hindren. Det slutade med att jag höjde i rask takt för eftersom jag iten ville hoppa så många språng och han hoppade upp till knappa 110cm. Tyvärr var det så kul när Eikar hoppade att jag för en stund glömde bort kameran, så på just Eikar återanvänder jag idag någon bild från tidigare hoppningar.

Fiona hoppade också glatt och fint, ska bli kul att se vilka höjder hon flyger över längre fram när hon har fått mer kondition.



Xanadu undersöker ridhuset

Uppvärmning

Bromsen i, men hon hoppade faktiskt över hindret.

Bättre fart :)

Hottis visar att även pleasurehästar kan hoppa :)
 
Hottis
 

Fiona med vinden i håret
 
Fint hopp

Guldhopparen

Härliga Eikar
 
Nästa löshoppning är redan om två veckor igen :)

Inga kommentarer: