onsdag, november 14, 2007

Lovely UK 2

Fika på Mc Donalds någonstans i London:





När vi väl kom "hem" var det SENT. Blev bara lite nedvarvning framför TV:n innan det var dags att sova.

Nästa dag började med uppdraget att hitta en tiara. Ville ju ha en till bröllopet. vi begav oss då till Birminghams Jewellery quarters. OJOJ! det var gata upp och gata ned med allt från exklusiva smyckesbutiker med smycken med enbart äkta stenar till silversmedar med behagliga priser.



Efter detta och ett misslyckat försök att hitta en hästsportaffär blev det en vända förbi A:s lägenhet och lite mat innan vi tog bussen in till centrum och shoppade loss lite mer. Passade på att fota detta lilla palats som fanns på torget mitt i centrum:



Ja, nu var denna dag slut och påföljande kväll skulle mitt flyg gå hem. När jag väknade på morgonen kände jag mig faktiskt ganska mätt på shopping. Däremot ände jag mig lite nyfiken på universitetsområdet, jag som aldrig ens varit inne i ett utländsk universitet.
OJ, vad stort området var. C:a 100 byggnader, 20 000 studenter, ett stort antal anställda forskare och övrig personal. Passade på at ta en bild på Chamberlain tower (även kallad "Old Joe") i dagsljus:


Säg till (genom att kommentera här kanske) om ni vill se vad jag köpte:P

Glömde nästan, var inne på Bravissimo och fick två perfekta BH:ar utprovade. När ska någon sådan butik komma i Sverige? Eller finns det och jag har lyckats missa det?
Bravissimos hemsida

Sedan fascinerades jag lite av ett underhållningsprogram de körde på morgnarna, galna japaner var det såklart:
http://www.youtube.com/watch?v=PGuYojcmZpI

http://www.youtube.com/watch?v=h4Frqh6nARE
Vill du se ännu mer, sök på Takeshis castle på youtube:)

Inga kommentarer: