onsdag, september 03, 2008

Dagens ros!

Ja, dagens ros går till killen i den mörka kombin (Audi kanske).
Först stannade han ställde sig på vägen och försökte få Eikar att stanna.
Sedan när han börjat åka igen, så ser han mig komma springande med andan i halsen. stannar, tutar och plockar upp mig. Precis när jag hoppar in i bilen ser jag Eikar springa upp för stallinfarten på håll *puh* då vet jag att han kommer vara hel i alla fall.
Så bra att han tog sig tid att stanna, som han uttryckte det var han den enda som gjorde ansats att stanna de andra körde bara på, sakta visserligen men ändå.

Fick skjuts tillbaka och upp på Eikar igen för en skritt-tur.
Undrar bara vad Eikar blev så rädd för där i skogen?

Och en ros till Tessies gulliga ägare som ringde bara för att kolla att allt var bra så fort hon fick höra ryktesvägen att en fjording varit på vägen och lade ihop två och två.

Inga kommentarer: