torsdag, mars 24, 2011

Vårtankar

Vintern börjar definitivt tappa sitt grepp om oss och även på skuggiga områden har snötäcket börjat ge vika
I takt med att snön smälter börjar livet spira. Snart kommer trädgårdar, skogsgläntor och vägkanter så i praktfull blom.


En liten flock rådjur betar varje dag på ängen på andra sidan vägen. Jag ser hur de ivrigt letar efter de första späda grässtråna medan jag väntar på bussen. 

Med våren, solen och energin vaknarockså tankar och  framtidsdrömmar.
Allt från om och hur födelsedagen eventuellt ska firas till vad jag skulle vilja förändra.
Kärnan av funderingarna är att jag trivs bra och är nöjd med den person jag är, det handlar nog mest om att lära känna mina svagheter och erkänna dem. Ibland finns också en önskan att det vore enklare med en drastisk förändring såväl tankemässigt som omgivningsmässigt.

Det positiva är att jag påbörjat en liten förändring för att göra mig mindre känslig för den ena svagheten. Det ger energi och snart strålar jag antagligen ikapp med solen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Sunda tankar Catrine :)

Kramis C