torsdag, november 03, 2011

Höstenergi och arbetsmiljöarbete

Sakta börjar den hitta tillbaka. Energin och viljan att blicka framåt.
Jag känner mig åter positiv och mäter så många jag orkar med ett leende som gärna smittar av sig.
Jag funderar på vad jag vill göra, smider planer och fokuserar även på de där målen som ligger lite längre fram.

Naturligtvis vänder saker inte över en natt men när något börjar peka åt rätt håll så underlättar bara den humörhöjningen som erhålls även hanterandet av andra hinder.

Gårdagen ägnades åt arbetsmijöarbete, få saker känns lika viktiga. Att skapa förutsättningar för en bra arbetsmiljö och välmående kollegor är nog något av det viktigaste jag har tagit mig för. Detta arbeta innebär ju att det blir lättare för mig och dem att både tycka om arbetet och att utföra det väl.
Det blev en intensiv dag med många diskussioner faktiskt en aning jobbiga men som sagt av största vikt. Det var inte utan en lättare huvudvärk jag sedan gick hem.

Såhär i efterhand känns det däremot entydigt bra, nu har man börjat samla upp en mängd lösa trådar.

Idag är jag riktigt positiv!

Inga kommentarer: