onsdag, november 30, 2011

Hur beskriva en känsla?

Efter en omtumlade start på veckan så sitter jag här och funderar på hur man ska beskriva känslor.
Det svåraste med att ge ord åt känslor är kanske just att man oftast har många känslor på en gång?
Svårigheten blir då att dela upp dem i beskrivbara delar.

För mig egen skull så tänker jag nu göra ett försök att beskriva en dela upp mitt sinnestillstånd i några ord.

Tacksamhet för allt jag har som betyder så mycket.
Besvikelse över bakslaget som slog till hårt.
Tillförsikt över framtiden, varje motgång ger mig mer styrka när jag tagit mig igenom den.
Förnöjelse över de där stunderna, när allt är som det ska.
Lättnad, över en paus som jag inte visste att jag verkligen behövde

Jag tränar mig nu i konsten att varva ned. Att göra saker i långsamt tempo. Ta vara på de där stunderna då jag känner mig hel, att göra de så långa som möjligt.

Inga kommentarer: