lördag, april 26, 2008

Fy sjutton vad häftigt!

Idag har det varit nypremiär!
Jag har varit groom på maratonträning (hästkörning för er som inte vet).
Var med en bekant någon gång på träning när jag var riktigt liten men sedan dess har det varit lugnt på den fronten. Var väl sådär 13 år sedan jag sist var med om sånt här.
Kusken på bilderna är Jessie (Muffelmul), länk till hennes blogg hittar ni till höger.

Först värmde de upp på dressyrbanan:



Sedan blev det precisionsträning



Under lunchen blev vi tillsagda att ta med hästarna och kolla på vattenhindret utan vagn:



Sen körde vi maraton, tyvärr har jag inga bilder från det (med undantag från vattenhindret) då jag satt med i vagnen och "groomade" som det kallas. Men ett annat ekipage som var där gjorde en film om sina hästar så för er som vill så ser ni den här:
Maratonträning på youtube


Och så VATTENHINDER!

1 kommentar:

Muffelmul sa...

Trevligt att få vara med på din blogg! Jätteglad att du följde med och du var verkligen en jätteduktig groom!

Tack!