måndag, april 28, 2008

Härlig söndag!

Gårdagen var också härlig!
Först var jag ute och kollade till pållen, som trots sina skrapsår på knäna verkade må alldeles utmärkt. Bettryggad av att veta det åkte jag inte till stan, mötte upp David,
snabbhandlade ett par tröjoroch käkade sallad på Mc Donalds.
Efter det fortsatte vi mot Kungsträdgården och de underbart vackra körsbärsträden.
Satt där och pratade en stund innan David började fota det mesta och tja jag fick väl lov att ställa upp på några av hans idéer för vad som skulle bli en bra bild. Jag hade i alla falll kul under tiden.

Efter det gick jag in på Åhléns för att försöka köpa skor eller fler tröjor men jag var nog llite för trött eftersom jag inte lyckades hitta nåt vettigt nog att prova;).

Dagen avslutades med att åka RC-lok hem! Det ÄR något speciellt att sitta i loket i stället.
Lokföraren (W) som jag liftade med var för hälig också, han kom lite fort mot Märsta och fick ta i lite när han bromsade.
W: -Nu gjorde jag og en James bondare.
Jag: -Vaddå
W:- Kolla bakåt nu när du kliver ur så ser du att det nog blev en James bondare.

Sagt och gjort, och mycket riktigt han hade nog förbrukat lite av tågets bromsbelägg för det rök lite "vackert" där bak. I och för sig är det ganska vanligt att det blir rök men lokförarna har ju som mål att bromsa mjukt, försiktigt och helst rök och luktfritt.

I alla fall, tack ni som gjorde gårdagen till en bra dag!
Några bilder kommer kanske så småningom.

Inga kommentarer: