måndag, februari 01, 2010

Långsint och kontrollerande...

Ja, det är två av mina sämre sidor. Under helgen lyckades de tyvärr dominera samtidigt ett par gånger.

Det handlar om någon som gång på gång skapar en situation lyckats reta upp mig mer än vad jag trodde var möjligt Situationerna som uppstått har enbart berott på tanklöshet eller stress och då har andra hamnat i kläm. Nu har denna irritation och ilska faktiskt överskuggat det mesta under helgen och jag har grubblat och grubblat på varför jag inte bara kunde låta det passera. Speciellt nu när det inte ens drabbade mig personligen.

Efter många och långa funderingar har jag nu kommit fram till att det handlar om kontroll och planering. Jag har känt det som att det alltid gällande den personen saknas någon som helst planering. Nu i helgen valde jag dessutom att inte delta i händelsen och därför föll det sig ju naturligt att jag inte var delaktig i planeringen.
När jag i efterhand hör hur rörigt och oplanerat det blev så önskar jag att jag bara gått in med en järnhand, lagt mig i och sett till att det åtminstone fanns en teoretisk planering med god tidsmariginal så att de slapp stressa runt som idioter.

Jag har svårt att släppa personens beteende som nu gång på gång lyckas få mig att plocka fram min negativa överkontrollerade sida. Vad säger att det hade blivit lättare för att de hade planerat på mitt vis? Egentligen?

Inga kommentarer: