lördag, januari 29, 2011

Helg mitt i veckan (& jobb i helgen)

Den här veckan så låg "helgen" fint placerad mtt i veckan för min del.
Först nattarbetade jag till onsdag morgon. Torsdagen började sedan med avstädning av inte mindre än två villor. Ute i Viggo-villan (kaninens hem) blev det storstädning medan det inomhus blev lite lättare städning eftersom tiden gick så fort.

Efter lunch var det nämligen dags att hoppa i stallkläderna för att passa den bokade platsen i stalltaxin. Härliga stallvän som tänker på mig och alltid ger mig skjuts när det passar med henens stalltider.
Vi for ut till stallet, hämtade in grabbarna ler och långhalm och red försiktigt iväg på det lite tråkiga underlaget, fast beslutna att i alla fall rida så pass långt att de blev lite trötta och mer avslappnade även om underlaget bara tillät skritt. Till vår stora lycka hittade vi en sträcka som fungerade bra för trav och en bit av den till och med för en liten galopp. Vi blev så lyckliga att vi red fram och tillbaka där uppemot tio gånger innan både vi och hästarna var nöjda.

Gårdagen hade jag stora förväntningar på. var uppe tidigt för att åka till Uppsala för en riktig heldag.
Morgonen började med att när jag just anlänt till Uppsala så ringer de och säger att min inbokade frisör blivit sjuk. Som tur var kunde de klämma in mig hos en annan på samma ställe så jag blev klippt, men det blev itne lika effektfullt färgat/slingat som tanken varit från början eftersom det blev lite ont om tid.
Vidare ned på stan med en vän som mött upp vid frisören och möta upp en annan. Mycket trevligt sånär som på ett litet missförstånd men det reddes ut relativt snabbt.

Tyvärr var det sedan dags för nästa besvikelse. Det blev inte mycket hästsaker köpt eftersom de saker jag behöver och ville köpa inte hade någrot trevligt pris alls, på någon modell i Eikars storlek. Jag behövde inte sakerna tillräckligt mycket för att betala vad jag tycker är ett mindre överpris. Får hoppas på bättre tur nästa gång jag är ute efter boots, benskydd och ett par extra schabrak.

Sedan åt jag och den ena vännenpå en trevlig restaurang i Uppsalas nybyggda stationhus. Ljust och trevligt, bra mat och helt okej pris. Summan blev alltså en helt okej fredag trots en och annan besvikelse.

2 kommentarer:

Stina sa...

Tack för igår vännen! Och tack för att du finns! <3

Och du, du blev jättejättefin i håret, Madde duktig! :)

Anonym sa...

Tack för de fina orden :)

Kram Charlotte