söndag, januari 23, 2011

Nedrans maskin.. Fast lite spännande är det ju..

Efter att ha gjort i ordning en något tramsig (läs överpigg) ponny gav jag mig tappert ut i skogens knöggliga underlag. Vidare genom skogen och ut på stigarna genom ängsmarken, ständigt i jakt på jämnare underlag. Drömmen vore att hitta en sträcka där jag kunde trava på och förbränna lite av hans energi.   
Tyvärr så var det hårt och ojämt överallt, även där jag hoppats på bättre tur. Mot slutet av turen kändes dock ponnyn ganska nöjd och något lugnare.

Efter lite stallfx bar det av hem, hopp i overallen. Det var dags för mig och maken att ta helgens andra dust med moppen. Två noviser leker mopedreaparatörer, med hjälp av en servicebok nedladdad från nätet och min brors outtröttliga telefonsupport. Hittills har vi uteslutit vissa saker och kontrollerat andra. Rättat till en del och konstaterat mindre fel på annat. Men inget som ger oss en ledtråd till varför bränslet inte verkar föbrännas som det ska. Eller vad som eventuellt orsakar att den får fel mängd bränsle.

Efter en dag mestadels utomhus, först på hästen och sedan på kalla marken är det dags för en varm dusch. I den nya kabinen som är väl värd sitt pris. Jag övervägde nästan att bosätta mig där på all ledig tid, tills jag kom på vad elräkningen för allt varmvatten skulle bli.

Nå, vet ni vad det här är,
och vad det är vi just ska göra?

Den efterlängtade duschkabinen

Inga kommentarer: