lördag, januari 15, 2011

Winnerbäck..

För 3 dagar sen bytte jag låtarna i min mobil.. Och varje gång jag lyssnat på musik har jag tänkt, jag måste lägga till några LW låtar. Jag saknar redan hans röst och texter.
I många fall är artister och låtar något som bara passerar förbi mig under en period för att sedan ge plats för nästa men inte Lasse.

Jag kan ta en paus från några av låtarna några veckor bara för att istället lyssna på andra men han tycks aldrig ersättas av andra artister. Igår så hittade jag låtar jag inte visste att han medverkat i på en Lisa Ekdahl skiva. I spänd förväntan startade jag den första låten (de tidigare duetter han gjort med Melissa Horn och Miss Li är ju underbara). Tyvärr blev jag besviken, jag ville ju höra Winnerbäcks röst men Ekdahl sjöng hela introt i båda låtarna :(.

Om jag lämnade dig nu är en av de vackraste låtar som finns!



Stackars-lite sorglig men så vacker


En riktig vår/sommarlåt är denna cover av Rganars bOrgedahls original;
Hum hum från Humlegården


Jag säger det igen! Rösten, musiken, texterna.. det är underbart!

Inga kommentarer: