måndag, januari 17, 2011

Nya vänner?

Idag när jag städat i och kring kaninburen satte jag mig en stund hos Viggo och kelade med min nyfikna lilla kanin. Detta alltmedan min stora nyfikna katt växlade mellan att bevaka oss och fåglarna ute i trädgården.
Efter en stund var jag ganska fokuserad på min lilla kanin som för dagen var ovanligt modig och kelig. Då hör jag en lätt liten duns och katten Lucifer landar i andra änden av kaninhagen. De har ju nosat på varandra genom gallret flera gånger men aldrig utan nät emellan.

Viggo blev inte ett dugg störd eller upptagen så jag bestämde mig för att vänta och se vad som hände. Samtidigt hämtar jag kvickt kameran som av en händelse låg alladeles i närheten. Introduktionen gick så och jag tror nog att de kommer att gilla varandra:).







Snacka om söta djur! Och Jisses vad mycket Viggo har växt:).

1 kommentar:

Mims sa...

De kanske är blivande saboms? :)<3