onsdag, juni 03, 2009

Semesterlängtan!

Jag brukar inte räkna ned till saker.
Ni vet sådär skriva i almanackan exakt hur många dagar det är kvar.

Kan inte ens minnas att jag räknade ned på det här sättet till bröllopet. I år känner jag en enorm semsterlängtan. 19 dagar kvar sedan flyger vi!
Inte trodde jag att jag var så sugen på att åka till Kalifornien, men nu när allt är bestämt och det mesta bokat så känner jag en riktigt sugande längtan. Ett behov av att räkna dagarna tills det är dags.
Att jag inte kände samma inför bröllopet tror jag beror på att jag då ständigt var upptagen med saker som måste fixas, ordnas, bokas och beställas. Jag hann inte riktigt med att längta ordentligt.

I övrigt känner jag mig balanserad och positiv just nu. Det känns som det mesta ordnar sig. I stället för att stressa upp mig alltför mycket över detaljer jag inte kan påverka så lyckas jag faktiskt hålla mig ganska lugn.
Det är så skönt när man lyckats rätt tankemönstret så man fokuserar på den positiva biten i de flesta situationer. Bäst att njuta så länge det kvarstår och samtidigt vara lite vaksam på eventuell negativ energi så det kvarstår så länge som möjligt.

Allt blir så mycket lättare när man vaknar med ett leende på läpparna!

Inga kommentarer: