onsdag, juni 24, 2009

A taste of Disney feeling.

Efter den tuffa starten på semestern i går tog vi det lite lugnare idag.
Vi tog en promenad mot Disneyland och besökte det som ligger utanför själva äventyrsparkena.
Området Downtown Disney fick mig att känna mig lite som ettt förväntansfullt barn igen.
Vi strosade runt i området, lärde oss att hitta, besökte en arkadhall och många butiker.

Vid lunchtid pekade M på ett ställe som kallades Rainforest café och föreslog att vi skulle äta lunch där. Det var underbart häftigt måste jag säga. Under väntetiden att få ett bord (c.a 15 min) strosade man runt i shopen och hela byggnaden var en imiterad regnskog med lövtak, med jämna mellanrum kom också ett åskväder.
Maten var underbart god och inte så väldigt dyr (medelpris?) heller.

Dagens efterrätt: Häägen Dazs Rocky road Dazzler. Hur gott det var hörs ju på namnet;).

Det gav mersmak, känns som jag kommer studsa ur sängen i morgon bitti, ivrig att utforska parkerna (Disney´s California Adventure park och Disneyland park).

Två bilder från dagen:
Downtown Disney

Rainforest Café


2 kommentarer:

Bengall sa...

Låter som ett häftigt ställe.
Skönt att ni kan ta det lugnt och bara njuta utan strul.
Har mailat en rapport till dig.

LadyLoor sa...

Ja, jättehärligt!
Idag är jag dock helt slut i fötterna;).
Men mer rapport om det får nog komma i morgon:).