söndag, juni 28, 2009

We´re in Vegas

I fredags var det då dags för resan till Las Vegas.

Eftersom jag längtade efter att få se havet gjorde vi först ett stopp vid en av stränderna i L.A nämligen Huntington beach. Det var precis så härligt som man kunde tänka sig. Vi spenderade någon timme med att turas om att leka i vågorna. Eftersom vi var på resade fot så hade vi ju en del värdesaker med oss som behövde uppsyn.




Själva resan började sådär då vi de dryga första två timmarna satt i köer ut ur Los Angeles, och då åkte vi ändå mitt på dagen för att slippa den värsta trafiken. Lite senare hörde vi dock på radion att denna helg var "Get Away weekend". Kanske innebar det ökad trafikbelastning.


När vi äntligen kom förbi alla av och påfarter runt L.A så släppte korken och det rullade på mile efter mile.




Vi tog det dock lugnt och lät resan ta sin tid, i stället för de beräknade 4-5 timmarna tog det snarare dryga sju, men då stannade vi och åt två gånger på vägen.






Hur Vegas är? Det är så häftigt och galet att jag första dagarna mest varit matt av alla intryck. Bara utsikten från hotellrummet säger sitt.



Fler (och förhoppningsvis mer imponerande) bilder kommer i nästa inlägg, nu när jag börjar hämta mig från alla intryck.



I morgon åker vi dessutom vidare mot Arizona.

4 kommentarer:

Bengall sa...

Härliga bilder.
Naturligtvis ska man låta resan ta den tid det behövs för att kunna njuta av allting.
Jag hoppas du får fina bilder från Arizona.

Anonym sa...

Blev nästan tårögd av hotellrummets utsikt!
Jag må va en lantlolla,
men jag bara älskar stooora städer.
Blir så sugen!
Hoppas er resa fortsätter bra :-D
/Kattis

Muffelmul sa...

Otroligt spännande att se och höra om er resa! Ser verkligen fantastiskt ut!!!!

LadyLoor sa...

Kul att ni gillar att hänga med på vår resa:).
Just nu blir den bara bättre och bättre:).