onsdag, juli 23, 2008

Två veckor eller 17 dagar kvar.

Det beror på till vad man räknar.
Det är exakt 14 dagar kvar tills jag gjort mitt på jobbet och går på SEMESTER!
Det är exakt 17 dygn kvar tills vi sitter och njuter av avrundningen på en förhoppningsvis alldeles underbar bröllopsdag.
Kan ni förstå det, jag ska gifta mig och bli fru K. Jag har nog inte fattat själv riktigt, det känns så självklart rätt samtidigt som det är så omtumlande.

Igår hade mina underbara kompisar fixat mig en liten möhippa. Allt jag visste innan var att jag skulle infinna mig på centralstationen kl. 16, vara lagom hungrig och lagom snyggt klädd.
Väl där så blev jag upp-plockad av två kompisar med bil, fick på mig en glittrande lila barn-tiara.
Fick också mina fina vigsel och placeringskort som M gjort, de var ännu snyggare än jag förväntat mig:).

In i bilen som styrde mot Djurgården, det var ungefär då jag började undra om de ändå inte tänkt tvinga upp mig i ungefär varenda karusell på Gröna Lund.

Det visade sig dock att vi var på väg till Skansen:). Där jag beskådade vad vi kallade marsvinens paradis, såg vargungar klappade en get, blev snuvad på att se fjordhästarna (som då var inne i sitts stängda stall) såg vargungar, åt en glass, åkte en barnkarusell, hoppade lika långt som en varg, dansade en halv låt med en vilt främmande kille och en del saker som jag säkert glömt.

Sedan fortsatte vi in till stan och Fridays där jag drack slush och åt en underbart god hamburgare. Under middagen blev det mycket prat många goda skratt ovh sedan pysslade tjejjerna ihop en så söt grej. de var ju tvungna att fixa något blått till mig att ha på bröllopet så de hade förberett ett strumpeband där de skrev sina lyckoönskningar och stämplade olika dekorationer. Ett toppenintiativ tycker jag! En så liten liten sak som betyder så mycket.

Det enda som inte var perfekt var att jag emellanåt kände mig obekväm och knepig i gruppen, jag är ju inte van och har svårt för att umgås i en grupp. Speciellt när jag har noll kontroll på vad som händer;). Det störde mig en stund i går kväll men idag när jag vaknade hade jag släppt det helt och nu är jag abra glad över mina underbara vänner, det fina vädret och all energi jag fick av gårdagen.

Det togs en del bilder, även jag tog ett par på saker jag stötte på under dagen, ska se om jag kan få tag på några mer än de jag tog och visa er vilken bra dag det var:).

Tack kära vänner!

2 kommentarer:

Muffelmul sa...

vad skojj med möhippa! Låter som om du haft det väldigt trevligt!
Synd att du inte kunde ta dig till Uppsala på Fredag! Hade varit kul o ses!

KRAM

LadyLoor sa...

Ja, det var rätt kul!
Ja lite synd ,med Uppsala;). Hade helt fallit ur minnet att jag har färsta tiden hos frisören då.
Ska dock in till Uppsala och shoppa saker till bröllop och semester på lördag...