fredag, december 18, 2009

I mitt vinterland.

Det har varit en mycket intensiv vecka!
I tisdags trotsade jag ju rädslan och åkte iväg och tog svinsprutan. Jisses vad rädd jag var men tydligen såg jag lugn ut och det var först när det verkligen var dags att sticka som  jag blev riktigt rädd och maken fick komma fram och vara vid min sida.

Den dagen var också årets första riktiga vinterdag med fallande snö och jag bussade ut till stallet för att rida en sväng i snön. När jag står och broddar går plötsligt en av broddarna av i broddhålet. Som tur är kan hovslagaren komma direkt dagen efter och byta skon. Så på min tänkta stallfria dag åker jag i stället ut för att invänta hovslagaren. Får skon bytt och säger att jag kan brodda själv så han får åka hemåt.
Och vad händer? En brodd till går av!

För att ta lite mer positivt har jobbet nu bytt till ett helt nybyggt kontor och trots att det ännu är lite rörigt och bara det nödvändigaste hunnit packas upp känns det väldigt trevligt. Det är nästan som att jobba på ett helt nytt jobb men att jag ändå har tryggheten i att veta exakt vad som väntas av mig.

Snart ska jag skotta uppfarten och sedan mot stallet i det härliga vintervädret!

Inga kommentarer: