torsdag, januari 20, 2011

Hjortsällskap

Det var så härligt i skogen i morse..
Halva ridturen hade vi två vackra hjortar som hoppade framför oss. 10 hopp och gången, sedan vände de och tittade nyfiket ifall vi kom efter. Eikar tittade lika nyfiket på dem och skrittade ivrigt efter när de hopapt iväg. När vi kom för nära hoppade de iväg tio steg till i maklig takt. De följde stigen hela tiden också.

Synd att jag inte hade en kamera i handen för vi kom riktigt nära de stolta vackra djuren många gånger.

3 kommentarer:

Tulip sa...

Vad härligt. Hjortar har vi inga hos oss, bara älgar och rådjur. Rådjuren brukar bete sig likadant som du beskriver men älgarna står mest och glor. Klart irriterande om man vill fram där de står.

LadyLoor sa...

Brukar ju inte se hjortar hos oss heller, men detta såg mer ut som hjort än rådjur i alal fall;). Dock inga horn, men antingen så var de hindar eller unga..

Mimi sa...

Vad mysigt det låter! :)
Som svar på din kommentar kan jag bara säga att jag varit med om BETYDLIGT värre saker, vilket jag peppade mig själv med heeela morgonen och förmiddagen ;)

MR ska göras av hjärtat för att se hur pass allvarligt klaffläckaget är, därav att de plockade ut chipet eftersom det fanns risk att det skulle störa bilderna så de inte blev tillräckligt tydliga, vilket ju är ganska viktigt i det läget...
Kramar