måndag, april 25, 2011

Häst och trädgårdspåsk

Nu är påsken slut, jag och min häst har njutit i fulla drag alltmedan blommorna slår ut.

Mycket ridning, foto och trädgårdsfix har det blivit.

På långfredagen tröttade min fina guldgula vän först ut två ryttare under ett och samma dressyrpass:




Sedan kom en solig påskafton som ägnades åt lite trädgårdsfixande. Resning av gräsmattor, rabatter och plantering av lite nya plantor. Bland anant dessa små bedårande irisar:

Påskdagen kom och gick, på morgonen var det full action med grabbarna ler- och långhalm då det var dags att dra igång årets små hemmatärningar i hoppning där L och ag hälper varandra.
För L och M var det hopppremiär och de var så duktiga trots att L var ordentligt nervös innan eftersom hon inte hoppat honom förut och dessutom är lite hopprädd.





Sedan var det min och E:s tur. Jag hade händerna fulla med överpigg häst som gärna hoppade av alldeles för tidigt om han fick välja.


Med tid och övning arbete så blev sprången allt bättre och bättre och det blev roligare och roligare.





Väl hemma igen var det dags för ytterligare en omgång i trädgården. Fröerna till örtabänken såddes, jordgubbarna omplanterades, mossrivaren gick på högvarv och hålor fylldes igen med jord.
Gräsmattan är ganska hemskt att se efter all mossrivning, men jag trästar mig med hur fin den komemr att bli till nästa sommar.


Dessutom har mitt vårt underbart vackra träd börjat slå ut. Jag blir härligt llycklig varje gång jag ser alla blommor och knoppar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken underbar helg :)

Kramis C

LadyLoor sa...

Ja, det var så härligt! Det enda jobbiga är att man komemr på allt man vill göra. Har inte tid att arbets alls just nu tycker jag ;)