torsdag, mars 21, 2013

Guldklimp!

Igår hade jag en underbar stalldag.
En sådan där dag när hästen betalade sig i glädje flera gånger om.

På morgonen kom en ridsugen Jessie. Medan hon värmde upp Eikar så förberedde jag lite av dagens projekt.

Jessie provar att öppna grind från sadeln

Få rumpan på rätt sida stolpen..

Sådärja. Efter några försök klarade de det riktigt fint, även om Eikar
var lite för ambitiös och gärna ville spinga genom övningen i
stället för att ta ett steg i taget.

Nästa projekt var en idé jag velat göra ett tag, men tyckt att det var bäst att prova när vi var två stycken.
Många av er vet ju att Eikar har en talang för presenningar. Men samtidigt så kan han i vissa situationer vara lite bakskygg vilket gjorde att jag tänkte att det faktiskt skulle kunna vara litet läskigt för honom.
Vi började såklart i skritt först, men jag hade verkligen inte behövt oroa mig och efter bara ett halvt varv började Jessica trava litet.

Detta var väl ingen konst?


Jag och Eikar provar i galopp

Eikar och Jessica i full fart!

På kvällen sedan red vi dressyrträning och han var minst lika fantastisk då. vi red bland annat fyrkantig volt i samlad galopp med en kvarts bakdelsvändning i hörnen. Lustigt nog var det svåraste inte alls att vända utan att stoppa vändning i rättan tid så vi kom rakt framåt på nästa sida av fyrkanten.

Inga kommentarer: