måndag, mars 10, 2014

Aktivitetshelg

I lördags så hade jag anordnat löshoppning i ridhuset.

Trots ett par avhopp så fick vi ihop hela 6 deltagande hästar, alla boendes på gården.
Några var vana hoppare, andra behövde lite mer uppmuntran innan de insåg hur roligt det faktiskt är att få hoppa och bralla loss. Tyvärr fick jag bara bilder på ett par av hästarna:





I söndags så var det åter dags för trail. Jag red återigen Fiona och Eikar reds av sin medryttare Lotta.
Bana var rolig och lite utmanande denna gång. Ganska många olika övningar med olika knepigheter.
Fiona hade svårt för grind och fyrkant, hon tycks bli lite stressad av sådant som görs ett steg i taget. Att kliva upp på träbron däremot var inte alls läskigt.

Eikar hade lite svårt med de upphöjda travbommarna i och med det riktigt korta avståndet. Sedan blev det också några små kommunikationsmissar mellan honom och Lotta när de gav sig på fyrkanten men de lyckades efter några tålmodiga försök och det lät som Lotta tänkte öva mer på det.

Lotta och Eikar försöker hitta rätt i fyrkanten

Jag och Fiona

En 1,5-årig Kigermustang deltog vid hand

En guling  :)
 
En annan guling (Alice)


Lotta och Eikar i konslalom

Träbron

Fiona jobbar fint

1 kommentar:

Bengt sa...

Fina bilder. ;)
Hoppas jag kan vara med till sommaren.