måndag, juli 14, 2014

På Falsterbos läktare..

Ja, precis där har jag tillbringat den gångna helgen.
Jag har växlat mellan dressyr- och hoppläktaren och tagit en och annan shoppingtur i de många montrarna i det stora "mässområdet".

På hoppläkaren såg jag allt från unga sex och sjuåringar göra några av sina första starter i såhär stora sammanhang, favoritklassen Falsterbo derby och även den avslutande Grand Prixen där Alexander Zettermann tog hem segern.

På dressyrläktaren njöt jag på lördagen av en Grans Prix klass och på söndagen fick jag se Patrik Kittel rida hem en seger i küren med ett riktigt fint, samspelt och elegant program.

Några favoritögonblick:
Alexander Zetterman hoppar oxer med björkbommar i derbyt.
 
Zettermann över vattengraven

Vattengraven kräver långa hopp.
 
En annan av svårigheterna är banken att klättra ned för.
 
Även agilitytävlingen använde vattengraven :)
 
Om du vill hänga med på en ridtur på en derbybana kan du kolla in den här filmen som tagits med hjälmkamera:http://www.hippson.se/hippson-tv/hang-med-in-pa-en-derbybana.htm
 

Inga kommentarer: