lördag, oktober 18, 2014

Westerndebut

Idag har Eikar (och jag) gjort tävlingsdebut inom western.

Vi var med i en beginners trail hos Stockholms westernryttare.
Det svåraste visade sig vara den fasta grinden i början av banan, Eikar tyckte den var lite konstig och ville inte riktigt gå och stå intill den. Efter lite trassel kom vi till slut igenom och lyckades stänga den men tyvärr fick jag släppa taget om den ett par gånger.

Jag tog ett djupt andetag och sedan gick resten av banan riktigt bra. Han gjorde precis som jag ville och vi slutade på andra plats av nio starter.
Härliga mångsidiga fjording. Det gav väl lite mersmak så numera får jag kanske kalla dressyrfjordingen för dresssyr-trail fjording.

Stort tack till arrangerande klubb Stockholm westernryttare och till min medryttare Lotta som för dagen agerade hästskötare och fotograf.










Inga kommentarer: