onsdag, april 08, 2015

Utflugna

Nu är "mina" små ungar utflugna.
Alla utom den då. Lilla tjejen Mjau har jag ju kvar.
Det har ju redan gått ganska länge sedan lilla Mini-max flyttade till min mamma, men nu i påskhelgen var det dags för Tuss och Bamse att flytta till svärmor som bor en bit bort från Bollnäs.

De bor helt lantligt med stora vidder och en stor f.d. ladugård som katterna får husera i.
De får två storebröder i de katterna som redan finns på gården men det är gott om rum för dem alla.
Katterna får inte gå in i huset men de har gott om mysiga platser ändå.

Jag fick tyvärr ingen bild på storebröderna men det kanske svärmor kan skicka om jag ber henne.

De små fick börja med att vara ensamma på laduloftet. De hålls inne nu någon vecka för att lära sig var maten finns, att det är deras hem och lära känna sina ägare.
Det är ju även en omställning för dem att bara vara i "uteklimat" så det känns bra att de börjar på loftet där de kan gosa in sig i det som finns där i form av dynor, jackor och annat.

Det svåra är att inte varje dag tjata om hur de mår. Tacksamt att de i alla fall är inom familjen så man kan fråga lite oftare.





Inga kommentarer: