lördag, juli 11, 2015

Jag såg en räv idag!

Vi var ute och snickrade på vårt förråd som Markus gjort nästan allt på. Jag var mest handräckning och sällskap.

Det började bli kväll och skymning. Tänkte att jag går och ser om det står rådjur nere på ängen. Långt ned såg jag något röra sig. Rörelsemönstret stämde inte riktigt med rådjur.

Det visade sig vara en räv som letade gnagare där höet just slagits.
Jag kunde smyga mig närmare med kameran genom skogsdungen. När jag var så nära jag kunde komma där märkte han/hon av mig och tittade åt mitt håll innan den bestämde sig för att det kanske ändå var bäst att jogga upp i den närmaste skogskanten.

Jag tyckte den var märkare på ryggen än andra jag sett så jag var först orolig att den hade skabb men efter att ha tittat på ett antal bilder där de varierat i färg så hoppas jag verkligen att det bara var en märkare variation. Pälsen hängde i alla fall inte i sjok som de andra skabbrävar jag sett.





Inga kommentarer: