tisdag, januari 27, 2009

En dröm!

"Drömmar är stoff och tankar som man har inhämtat under dagen och det får sitt upplopp under sömnen. Alla är vi olika individer och vi drömmer också olika"

"En dröm är en psykisk upplevelse, som oftast uppträder under REM-sömnen där den upplevs ha en berättande form. Mental aktivitet förekommer även under djupsömnen (slow-wave sleep), men är då nära nog statisk; det rör sig då mer om situationer än om historier."

I natt hade jag en dröm.

Eller ja, troligen en hel hög drömmar. Det sägs ju att man drömmer mycket varje natt. Just den drömmen jag nu tänkte på hade jag antagligen precis innan jag vaknade. Den var väldigt verklig, så verklig att jag fick ligga och fundera om det hade hänt på riktigt eller inte. Men det var en trevlig dröm! Detaljerna var lite dimmiga men ungefär såhär var handlingen:

Något hemskt måste ha hänt på något sätt. Jag gick runt och utförde saker som måste göras med en känsla jag inte kan beskriva, det var inte sorg eller stress utan något annat konstigt som jag inte förstod. Plötsligt klarnade det dimmiga sedan och jag fick ett begrepp om var jag var, men inte varför jag var där. I alla fall så dök min bästa vän upp, som tydligen vetat eller känt på sig att jag skulle vara där trots att jag varken berättat för någon eller vetat själv var jag skulle.

I alla fall sa knappt ett ord till varandra, han tvingade mig att vila en stund på en bänk och gjorde sedan något "magiskt" som jagade bort den där konstiga känslan.

Ja, jag läser en bok om magi just nu;).

Fakta om drömförskning:

http://health.howstuffworks.com/dream4.htm

Inga kommentarer: