tisdag, februari 17, 2009

Dagens grattis!

Går till Katten Findus!
Som nu fått sin lilla tjej.
Grattis och bra jobbat.

Nedkomsten får mig nu att fundera.
Varför inte jag känner för att bilda familj? Denna instinkt som borde vara nedärvd för att mina gener ska bevaras.

En del skulle tycka det var självsikt att inte vilja ha barn, andra tycker nog mest det är konstigt, det vill väl alla?

Om jag vill eller inte vet jag ju ärligt talat inte, en del säger att en dag vet man bara att man vill. Men börjar det inte bli dags att veta när man närmar sig 30 år i så fall? Jag tror inte jag vill alls men har ännu inte vågat säga aldrig.
Tur att maken i alla fall är på samma nivå. Ingen av oss känner att vi kommer vara omöjliga om den andra väldigt gärna skulle vilja.

Vilse i tankelandet kring detta är jag nu och det enda svar jag får från mig själv är fortfarande jag vet inte, jag tror inte det.

1 kommentar:

nolla sa...

Tackar *s*
Men jag kan inte för mitt liv få det till själviskt att inte villja ha barn.
Det där måste ju få kännas bra och som man själv vill.
Inte av påverkan åt ena eller andra hållet från andra.

Men tur att ni är på samma nivå du och din äkta man :-D