tisdag, juli 20, 2010

Mål i sikte!

Det är märkligt hur många små ting icke relaterade till varandra kan pressa.
Jag har förnekat känslan av att de tadderas på, tagit de små motgångarna en efter en och försökt at tinte tänka stresstankar. En sak i taget, och vips så har man löst alltihop utan att bli stressad.

Det lyckades nästan, men nu har händelserna nästan överlistat mig. Jag känner stunder av stress och hjärnan börjar gå i lätt spinn. Orden "jag måste" som jag anstränger mig för att inte tänka dyker upp ibland och jag nästan skär tänder när jag kommer på mig i efterhand.
Det låter ju väldigt negativt, men semestern är i sikte, snart är den här. Varje dag räknas ned och nedräkningen hjälper mig att trycka undan stressen och känna glädjen.

Gröna Lund, långa ridturer, Fjord-SM i Skåne, natursköna Härjedalen, nya och gamla bekantskaper, grillat, bad, Winnerbäck och mycket mer.

Förväntan, längtan, spänning och glädje!