torsdag, augusti 19, 2010

Näring till själen..

Ibland behöver man lite extra näring till själen. Behovet kan finnas en enstaka dag, ibland är det en längre period.
En enkel sak som ger näring för en stund kan vara att lösa ett knivigt problem, det ger en stunds känsla av attdet betyder något för någon.

Något som betyder något och ger en lite mer själanäring är att jag har sett Honom live. I lördags såg jag Lars Winnerbäck, mannen med texter som berör och och musik som lugnar.

Några favoriter bland alla underbara textrader:

1. Jag skulle gärna hjälpa dig opp
och kunna lysa upp den väg du springer

om jag kunde vagga dig varm och lugn
jag hör nog samma röst och bor i samma land
med samma klockor som ringer
du går inte ensam genom dunkla rum.....

2. Vi är som personifierade nittiotal
i ett virrvarr av chanser och val
ont om rutiner gott om dåliga vanor
gott om kitchiga planer
jag lever för kicken
precis som du
jag blir oinspirerad och ledsen av kraven och stressen
jag har frihet i blicken
precis som du....


3. Och vi glömmer höst
och vi glömmer vår.
Vi glömmer allt och tror att tiden är svår.
Men man kommer på, sen efteråt,
att vi hade rätt kul emellanåt.




Inga kommentarer: