lördag, oktober 16, 2010

Mills mall

Gårdagen tillbringades i ett riktigt amerikanske köpcenter. Det tog verkligen hela dagen och då var det bara en bråkdel av affärerna vi var inne i och ännu färre som vi handlade i. Naturligtvis tillbringades också några timmar i arkadhallen. Man kan inte besäka ett amerikanske köpcenter utan att spela arkader ju.
det finns en mängd roliga småspel där man får "tickets" vilka man sedan löser in till presenter innan man går hem. Vi hade tur och lyckades bra i spelen varför vi fick ihop imponerande 2800 tickets! Gissa om jag jublade när jag fick en jackpot av 1000 tickets på ett spel. Ticketsen löstes in till presenter både mig och Markus brorsbarn. Förutom Ticket-machines är favoritspelet Derby owners club ´där man tränar och tävlar sin kapplöpningshäst (ja, jag har bara hästar i huvudet). Därför var jag naturligtvis tvungen att slå till när jag såg ett häst-monopol.







Lunchen åts i en imiterad regnskog på Rainforest café en matkedja vars inredning imponerade redan vid vårt förra USA-besök.


Idag åker vi vidare norrut för att tillbringa lite tid med Markus bror och hans familj. Vi har redan varit där på en snabbvisit för övernattning. De bodde verkligen vackert och har en utsikt som nästan tar andan ur mig. Själva säger de att det känns lite som att bo på ett "recreation center" som är en plats dit människor kommer för att återhämta sina krafter. Hemma är det väl spa-hotell som verkar ha den rollen.


1 kommentar:

Muffelmul sa...

Grattis till vinsterna! monopolet var verkligen superläckert, klart det var tvunget att följa med dig hem!