onsdag, oktober 27, 2010

Välkommen Viggo!

Vi har fått en ny familjemedlem. Jag fick för någon vecka sedan veta att min syster ville bli av med sin ute-kaninbur. Jag tyckte inte en så fin bur skulle få glida mig ur händerna då hon skulle ge bort den. Tanke blev handling och i snögloppet som var i lördags körde vi hem till henne och hämtade buren.Efter lite spanande både på blocket och i en djuraffär jag fått ett bra intryck av tidigare blev så en liten kaninunge på 2 månader min. Det är troligtvis en hane men de ville inte garantera könet då det kan vara ganska svårt att se på så små. Igår välkomnade vi lilla Viggo (Eller Viggy) in i vår familj.
Viggo verkar vara en käck liten kanin som tar det mesta med ro. Efter en timme så åt han sin pellets och idag såg jag redan tendenser till små glädjeskutt i buren. När han var ute och hoppade en sväng hade han däremot lite fult sjå med att hålla koll på oss.

Inga kommentarer: