söndag, februari 27, 2011

Efter både hårslitande och tårar...

Det har varit en mycket lång vinter på många vis. Snöstormarna avlöste iskyla som avlöstes av ishalka.
Under denna tid har jag och maken dessutom bit för bit lärt oss att meka min "moto".
Idag var det äntligen preimär!

Batteriet byttes i början av vintern när startproblemen började.
Tändstiftet när den startvägrade en dag efter stallet.
Ventilspelet ställdes in vilket sedan ledde till att vi  slutligen hittade vi felet på automatchoken.
När sedan komponenter i kicken nu bytts så både startar och går den väl som aldrig förr.

Kom igen nu våren, håll iskylan borta. För nu är både jag och moton laddade med energi!


Bara av känslan att köra en fint brummande moto till stallet så fick jag en liten energikick och passade på att städa och sopa stallgolven på ett antar ställen som brukar glömmas bort.
Och sen blev det en härlig skogstur på min härliga gule vän.
Helgen slutar härligt glatt, vilket hade anat så sent som igår.

Inga kommentarer: