onsdag, februari 02, 2011

Förutsättningarna till trots..

Nu har äntligen årets första ridlektion avklarats,
Förutsättningarna med ett blankt istäcke på ridbanan var inte de allra bästa. Uppladdningen inför denna träning har inte helelr varit bättre. Om det inte varit djup snö så har det varit omväxlande hård skare och snö smältande snö på lerig mark.Tur att Eikar har ordentligt med broddar och snösulor.

Dagens lektion fick bli i lugnt tempo med fokus på samling. Aldrig hade jag väl trott att vi skulle få så mycket beröm! Jag har tyckt att vi är ur form och kondition. Men min fantastiska häst samlade sig, borrade ner broddarna i isen och klev på som bara han kan. Han var taggad men snäll, lyhörd och mjuk.

Jag fick så mycket beröm, han var i fin form och jobbade fint. Det värmer så att få höra när man försökt vara stolt över att ha lyckats hålla igång. När man peppat sig med att 20 minuter på urtrist underlag ändock är bättre än vila.
Fantastiska häst, fantastiska tränare! Alla framtidsdrömmar om vad vi ska lära och bemästra är tillbaka som i ett trollslag. Jag vill ha vår och fjädrade underlag. Det här är livets glädje!

Inga kommentarer: