tisdag, september 13, 2011

Oväntat besök..

I ena ögonvrån såg jag något svart vitt röra sig i trådgården. Vände på huvudet för att titta på vad jag trodde var en skata. Döm av min förvåning när jag ser vad det var. Jag springer upp på övervåningen tar kameran i ett fast grepp, på med skor och smyger ut.

Jag kan se och känna att kanadagåsen inte är helt lugn när jag närmar mig försiktigt. Planen är att se om jag kan runda den vackra fågeln och sakta sakta driva den ur trädgården då jag antar att den får svårt att lyfta på den lilla ytan omgivem av häckar.

Kom inte för nära!
Efter tio minuter och en hög med bilder på min vackra besökare så har jag rundat fågeln och sakta vallat den ut genom min grind. Väl ute på gatan där det är mer plats lyfter den och flyger. Antagligen har den redan flugit långt, kommit ifrån sin flock och landat för att vila. Hoppas den vilar på fältet med de andra gässen en liten bit bort nu. Visst hade den antagligen hittat ut från min trädgård utan min inblandning men jag bedömde det som bäst att försiktigt ge den lite hjälp på traven så den inte skadade sig i min trånga trädgård.

Tack för besöket min vackra "vän"!


Inga kommentarer: