måndag, september 19, 2011

Spelträning!

Ni som hänger med här vet att jag tidigare skrivit en del om Nordic Knights. Igår var jag inbjuden på deras tornerspelsträning. För dagen var den halva av Nordic som träffas hos A något reducerat, framförallt på hästsidan. En av hästarna hos Sir Patric hade nämligen en ännu oidentifierad ganska lindrig snuva. Bäst att ta det säkra före det osäkra och lämna även den till synes friska hästen hemma. Ytterligare en medlem med häst hade dessutom fått något annat förhinder.

Varje gång jag umgås med Nordics medlemmar så känner jag hur de värderingar de verkar upprätthålla verkligen talar till mig. De är noga med allt och framförallt säkerheten.

Efter lite fika och trevligt samtal var det dags för ryttarna att gå och sadla sina hästar. Min favorit är som bekant Evald, även kallad "Il Divo" eller Divan. Varför? Jo, det är nämligen så att han verkligen älskar sitt jobb, att visa upp sig. Så fort han kom ur sin box och ut i stallgången så tittde han med sin speciella blick.
Blicken som säger allt.
-Ah, ni är här idag. Bara för min skull! Det visste jag väl och snart kommer ni alla och klappar på mig.

Missförstå mig inte nu, han är inte alls odräglig vilket det kanske kan låta som ovan. Han bara sträcker på sig lite extra, tittar under lugg med sina stora lugna ögon och bjuder sedan på sig lite extra.

En för dagen hästlös riddare

Freya-blivande riddare (otroligt duktig!)

Il Divo´s uppfattning om bus

Såhär övar man på ringar (och slipper plocka upp dem hela tiden)

Jag får nog allt erkänna att jag blev lite sugen att öva sådana saker parallellt med dressyren. Prova kan man alltid göra!

Inga kommentarer: