lördag, augusti 17, 2013

Bortbyting

Idag var det dags för ett byte.

En snäll vän erbjöd sig nämligen att raskt ta hand om Eikars hagvila när konvalescensen var ett faktum.
I utbyte så ville hon gärna skicka ned det trevliga welsh cobstoet Fiona till mig för lite bantningsläger.
Eikar får slussas ut hage och liten tjejflock och jag får rida och träna Fiona som jag önskar under tiden.

De närmaste fyra veckorna är våra hästar alltså bortbytingar på varsitt håll.

Mitt på dagen lastade vi Eikar och började den två timmar långa resan norrut.

Nu rullar vi norrut :)

Ronja berättar hur bra stället är.


Senioren Lillen vill mest leka

Nyfiken Fiona

Ronja vaktar utanför Eikars hage

Xanadu och Bjäldra


Edwind grävde väl mest..

...och blev smutsig på huvud och tunga.

Inspekterar staketet

Åhå är det mig ni ska hämta?


Lastad och klar.

Det kallar det visst bantningsläger, så man får väl gnaga på allt man hittar ;-)

Installerad i "lägerboxen"

Spännande veckor väntar för mig och Fiona då både hon och jag ska komma igång ordentligt igen.
Eikar får ett välbehövligt miljöombyte där han slussas ut  gradvis i hage och liten tjejflock. Bra för alla parter!

Inga kommentarer: