onsdag, juli 24, 2013

Gästritt

Redan morgonen efter Eikars konstaterade skada och konvalescensen var ett faktum så har en vän ordnat en lånehäst åt mig. Jag blir erbjuden att rida ett halvblodssto som står i samma stall som vännens häst (som tyvärr också är konvalescent) och medryttarhäst.
Jag tar naturligtvis alla chanser att hålla ridabstinensen på stången och tackar självklart ja.
Jag imponeras samtidigt över att hästägaren som för tillfället är bortrest villigt lånar ut sin ögonsten till mig utan att själv kunna närvara.

Vi får oss en varm men trevlig tur på vackra grusvägar. L som jag rider är pigg och och positiv. Stundtals lite för positiv och laddad men när hon slappnar av får jag en riktigt fin form.

Konvalescenten Tical

Gästhästen
 
Medryttarhästen
B och Tical

Ticals favoritmat?

Vacker gårdskatt

3 kommentarer:

Bengt sa...

Tack för det trevliga sällskapet. Älskar din kommentar under värsta cirkusen "Det här är ju skitkul!"

Vilka fina bilder på Tical. Första bilden är helt suverän.

LadyLoor sa...

Men det var ju jättekul! :)
Rolig häst, trevligt sällskap.

Anonym sa...

Jättefina bilder!

/Ylva