måndag, juli 01, 2013

Tankarna långt bort..

Idag är tankarna många mil bort.
På andra sidan Atlanten, på flera ställen i den amerikanska delstaten Arizonas berg rasar flera skogsbränder.

Den största har utplånat så gott som hela den lilla staden Yarnell. Den senaste nyhetsrapporteringen säger att den nu täcker 6000 acres (dvs c:a 300hektar).

19 brandmän har hittills förolyckats och dödats när de försökt förhindra att branden sprider sig ytterligare.
Våra vänner på ranchen vi brukar besöka är evakuerade (och förhoppningsvis i säkerhet) men svävar säkerligen i ovisshet kring om deras hem kommer att stå kvar. Har de förlorat sina djur? Några vänner?

Tankarna är hos er och alla andra drabbade och jag önskar jag kunde bidra med något mer än mina tankar.

http://www.abc15.com/dpp/news/region_northern_az/other/yarnell-hill-fire-wildfire-grows-to-200-acres-evacuation-center-set-up-at-yavapai-college


2 kommentarer:

Maria Y sa...

:(

Många i andra delar av USA oroar sig inför 4e juli och de vansinnesfyrverkerier en del folk på landet roar sig med. Är supertorrt o väldigt brandfarligt på många håll nu :(

LadyLoor sa...

Ja, usch! De får väl strunta i fyrverkerierna om det är brandfara.

Jag hoppas mina vänner och deras grannar lyckats få ut de mesta av sina djur från området. Och att inga mer familjer drabbas av dödsfall.