måndag, juli 08, 2013

Saddlebredpremiär

Idag bar det av en bit norr om Uppsala till mina vänner som har ett Saddlebredsto.
Jag har aldrig förut suttit på en sådan och eftersom ägarna tidvis haft ganska stora problem med att hon trotsigt tjurat emot såg jag med blandade känslor fram emot att prova. Det kunde ju bli lite jobbigt för både mig, häst och ägare om hon verkligen satte sig på tvären.

Jag red en bra stund och hade riktigt kul åt hennes blandning av busiga upptåg och väldig mjukhet och samarbetsvilja.Tyvärr märkte jag också att det var ett tag sedan jag red ett riktigt dressyrpass, det är inte klokt vad lätt man tappar lite av sits och hållning.

Inte riktigt överens

Lite bättre

Surnar till lite när det blir jobbigt

Går sedan mjukt och fint

Trevlig

Kommer absolut att smita dit och låna den tjejen någon mer gång. Riktigt rolig och nyttigt vid skillnad från en fjordhäst.





Inga kommentarer: