onsdag, juli 17, 2013

Arrivederci Roma

Sista dagen i Rom tillbringade vi med bege oss till Villa Borghese-parken där vi varvade mellan att långsamt ströva omkring och njuta av utsikt och parkväxter med att stilla sitta i skuggan och svalka oss med läsk och doppa fötterna i en liten fontän.



Blommor, blommor, vackra små blommor

Markus njuter av parklivet på sitt sätt ;)

Någonstans i de här trädkronorna sitter de gröna fåglar jag bara skymtat.
Sjunger vackert och retfullt där på sitt gömställe gör de också..

Inte bara jag, utan även duvorna söker svalka i skuggan

En enkel ros

Efter några dagar i Rom där maken skött det ekonomiska och jag inte ens behövt ha med mig en plånbok så var jag glad och kände mig nästa lika viktig som en drottning. Därför passade det extra bra när jag råkade på denna cola-flaska. Japp drottning, det var väl jag?


Efter parkbesöket navigerade vi oss mot Termini-tågstationen och hittade längs vägen en trevlig liten restaurang där vi åt en tidig stadig middag. Efter middagen var vi såklart mätta och fötterna rörde sig ännu lite saktare då vi var nedtyngda av både baggage och mat. Som vanligt hade vi tagit till tiden ganska väl, vilket gjorde att vi ankom flygplatsen efter att ha åkt tågtransfer alldeles lagom i tid. Skönt att slippa vara för tidig och vänta på ombordstigning.
Avskedsmiddag i Rom, Skaldjurspasta, proiscuitto al funghinpizza och lasagne

Tågtransfer, gissa vilken tillverkare som gjort den modellen? ;)

Kvällsflygning över Alperna :)

Inga kommentarer: