lördag, juni 29, 2013

Stenby och bästa kebaben

Idag på semesterns första dag så blev det en dagsutflykt. Efter att ha varit tidigt i stallet, väckt och släppt ut hästarna så motionerade jag Eikar en stund i longerlina- Därefter åkte jag hem, duschade och styrde sedan bilen mot Eskilstuna.

Eftersom jag ändå behöver övningsköra, vi ville hitta på något och jag saknade enligt mig "Sveriges bästa kebab" så tog vi oss en liten tur till Eskiltuna.

Vi hann precis med ett besök på min gamla arbetsplats Stenby 4H-gård innan det var lunchdags.
Jag hade tur och min gamla chef Helena var den som jobbade denna helg. Lite skvaller, några glada skratt och en guidad tur bland djuren fick vi sedan.
Gården var till och med lite vackrare än jag mindes den och djuren lika glada och trevliga som vanligt.

Här är några av dagens favoriter:
Mamma get :)


Killing

Blandraskaninen Snöflinga

Katten Krita myser i Markus famn

Efter besöket på Stenby var det lagom lunchdags, så vi satte fart mot det gamla "studenthaket" Billy Boys Pizzeria. Kebaben var minst lika god som vi mindes den. helt klart värd att åka för. Maken åt klassikern kebabtallrik och jag åt favoriten Viking kebab. Sedan gick vi ett varv på stan som var sig lik med reservationen att delar av galleriorna fått sig en uppfräschning.

Inte kunde jag låta bli att gå in när jag såg att godisland fanns kvar heller. 800 sorter smågodis. Lyckades komma ut med "bara" 700g godis.

Efter en solig varm och härlig dag har jag nu landat i soffan.

Inga kommentarer: