onsdag, juni 19, 2013

Hektisk dag!

Morgonen började med en helt oväntad rivstart på jobbet.
Jisses vad jobbtimmarna gick fort sedan, slutade med att jag var kvar en timme längre än planerat.
Lyckligtvis får jag det direkt kompenserat med en timmes kortare dag i morgon.

 När jag kom hem från jobbet idag hittade jag vår busiga i nedre delen av terrariet Ödlina bor i. Som tur var verkade både katt och ödla oskadda. Ödlina däremot var väldigt rädd, uppblåst och i försvarsläge. Lucifer var lite rädd och osäker han med. Ödlina hade nog hållit Luci borta genom sina utfall, som hon även fortsatte med mot mig en stund. Nu lugnar hon sakta ned sig bit för bit men jag får nog ge henne någon dag att lugna sig innan jag tar i henne igen.

Hur tusan gick det till? Glömde jag att säkra rutorna helt senast så det varit en liten springa katten kunde peta upp? Det är väl den rimliga förklaringen..

Luci-bus och Ödlina hälsar mer kontrollerat än idag

Så fort terrariesituationen var utredd gjordes bara ett kvickt klädombyte sedan bar det direkt av till stallet, en härlig ridtur var inplanerad. Härligt blev det också, den guldgula var väldigt (nästan för) energisk. Jag fokuserade därför på det positiva med det, nämligen att så som han bjöd och tog ut stegen måste han känt sig väldigt fräsch vilket ger mig en underbar känsla i hela kroppen. Det lugn den känslan gav mig använde jag sedan till att försöka lugna en av de andra hästarna i stallet som stressat upp sig en hel del i sin box då saker inte riktigt hade följt den vardagliga rutinen.

Idag blev min semester färdigplanerad (makens gick snabbare att planera, han har bara en vecka nu i sommar och resten i höst).
Det ser ut att bli betydligt mer dagar att bara "vara" än det brukar. Ändå så hinner jag med två kortare utlandsvistelser under de fyra veckorna och jag lovar att ha kameran med så ni får se bilder från dem.

London, i början av juli

Rom, i mitten av juli

6 arbetsdagar kvar till semester, 3 långa och 3 korta :)


Inga kommentarer: