lördag, juni 01, 2013

Morgonstund

Vaknade alldeles för tidigt och kunde tyvärr inte somna om.
Solen var på väg upp och fåglarna ropade på mig. Kom ut, kom ut en ny dag gryr och den är vacker.

Med kameran i handen klev jag ut.

God morgon, god morgon min vän!

Solens första strålar når syrenen
 En tidig akleja i full blom

När jag rundar en kurva på stigen ovanpå bullervallen står jag plötsligt öga mot öga med en vacker liten räv (årsunge?). Tyvärr blev räven så rädd att den for iväg mellan buskar och snår. Jag kan se dess vackra ansikte och en svans. Trots att kameran var beredd så hann jag inte med. Men jag känner hur jag fylls av en glädje, det finns en räv som jagar i skogen bakom våra hus.



 Fridfullt morgonlandskap
Någon mer än jag är vaken. Polishelikoptern flyger förbi ovan mig. 
Solen glänser i dess hölje, det är nog vackert där uppe.



Även skator är vackra fåglar

En vacker morgon såhär på sommarmånadernas första dag.


Inga kommentarer: