söndag, augusti 16, 2015

Sommarland och Hornborgasjön

I fredags bar det av till Skara.
Vi kom fram på fredagskvällen. Sov över i en liten campingstuga innan vi hängde på låset på Skara sommarland på morgonen efter. Vi började med att åka berg och dalbanorna. En där vagnen dessutom snurrade runt (spinner).
http://www.sommarland.se/parken/tivoli/spinner

Sedan Tranan som var en mer vanlig men ändå annorlunda berg- och dalbana.
http://www.sommarland.se/parken/tivoli/tranan

Spinner var längre men ändå läskigare.
Jag brukar fega ur och inte åka berg- oh dalbanor men nu hade vi ju åkt ändå hit så nu fick jag faktiskt lov att ta mod till mig.

Jag blundade mest hela tiden. Och på Spinner föreställde jag mig hur jag klättrade backar med Eikar i alla olika lutningar.
Det var kul ändå men det räckte med en gång ;)

Vidare till vattenland och där drar Markus såklart upp mig i en av de läskigaste först.

Den var riktigt läskig och det kändes verkligen som man skulle åka ur flotten. Men Cobra hade jag kunnat åka igen om det inte varit så att köerna växte.

Racer däremot var riktigt rolig och lagom läskig
https://www.youtube.com/watch?v=Dd2IL7XKV_U

Vi hade ju väldig tur med vädret, strålade sol men det fläktade så det blev inte för varmt.

Senare svängde vi förbi Hornborgasjön och tittade på lite fåglar, Mitt objektiv var lite för "klent" för det och fotografering försvårades också av väldigt skarpt solljus. Jag är inte helt nöjd med bilderna men här är ett urval i alla fall.
Dags att köpa teleobjektiv snart kanske.

Grågås eller något annat?

Svårt att se rovfågeln men fiskgjuse eller nåt annat?
Sångsvanar vilar nedanför.

En del av de massor av svanar som fanns.

Nässelfjäril
Tranor

Trana (hane väl?)















Inga kommentarer: