söndag, augusti 30, 2015

Världsresenär


Det är lördag och klockan ( i Stockholm) är 13:47.

Just nu sitter jag på Heathrow en liten bit på väg mot årets stora semesteräventyr.

Idag var det klart och soligt väder vid inflygningen hit till Heathrow och man såg för en gångs skull marken ordentligt. Det innebär att jag nu sett bland annat Big ben, Tower bridge och London Eye från luften. Då såg man också de många, snygga och moderna skyskrapor som finns här. En riktigt trevlig start på resan.

Många av er vet ju var jag ska, och lite vad semestern kommer att innehålla.

Det är en ganska lång resa jag har framför mig. Kameran är såklart packad i mitt handbagage tillsammans med laptopen. Allt för att på ett sätt kunna ta er med på delar av mitt äventyr.


Den här gången är det premiär för att åka helt ensam. Det känns både nervöst och roligt, men det var värre nu dagarna innan jag lämnade Sverige än vad det är nu.

För er som inte vet vad ni har att vänta er här i bloggen framöver kan jag avslöja följande:
Det kommer att vara soliga bilder, bilder på vidder och vackra vyer, hästar och förhoppningsvis också andra djur.

Medan vi väntar på att den här resan startar på riktigt tänkte jag berätta om förra veckans betydligt kortare tripp.

Jag och mamma tog nämligen båten till Tallin, övernattade en natt och sedan båten hem.
Vi övernattade på Tallinks hotell vid namn Aqua Spa. De hade ett otroligt mysigt poolområde och många olika sorters bastuar. Nu är ju inte bastu min favorit men tycker man om det borde man abs.

Den gamla staden i Tallin är mysig med sina historiska inslag som de verkligen bevarat. Då det var ganska trånga gator var det lite svårt att fotografera man fick stå lite för nära och använda vidvinkelobjektivet för att få med byggnaderna.

Jag valde några favoriter som ni ser här nedan.

Måsfågel som tjuvåkte färjan


'







Inga kommentarer: