lördag, oktober 25, 2008

Helgjobb*3

En riktigt mastig jobbhelg blev det här, 3 pass på två dagar.
Efter en akut sjukskrivning igår mitt på dagen hängde tre pass helt utan personal.
Detta ledde till att jag och två andra kollegor fick dela på de tre passen, en kille satt kvar och dubbeljobbade helt oförberett igår, en annan kommer in extra idag och jag dubbeljobbar på söndag.

Då är det tur att man har en snäll medryttare som alltid ställer upp och tar hand om min älskade häst med kort varsel.
Får ju inte se den söta ljusbrunblacka hästen på hela helgen nu ju:(.
Jag var som tur är där igår och han var så snäll! Han brukar tycka longering är tråkigt men han gjorde lydigt precis det jag bad om *stolt*.

Näha, dags att jobba vidare en stund, verkar lyckligtvis lugnt idag hitintills.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men det vet du väl, jag älskar den ponnyn lika mycket som du.
Har jag bara möjlighet, så ställer jag upp när det krisar.
Jag vet ju att du gör samma sak för mig.

David sa...

Du klarade mastodontpasset! Wohoo! :D

LadyLoor sa...

JA, jag gjorde det! *s*