måndag, maj 10, 2010

En rasad illusion!

Jo, visst är det lite speciellt när det man trott på. Det som man varit ganska övertygad om omkullkastas på bara några minuter?

Det är sällan man får en sådan upplevelse och så snabbt omvärderar något man haft som princip och varit så så säker på.. Det är då jag tycker att det är tur att jag är så öppen för nya vinklar ändå. Att jag vågar prova, att jag trots efter de första minuternas negativa känslor och frustration faktiskt genast ger det en chans till. Till och med personen som rev illusionen åt mig verkade tycka jag var tuff och sa det faktiskt till mig. Egentligen ville jag bara slänga den idén i marken och hoppa och stampa på den för detkändes så fel. Precis då när det var som jobbigast gav jag det en chans till,gav mig sjuttom på att det ska fungera och plötsligt kände jag fördelarna och det gick så bra.

Såhär med lite distans till det undrar jag vilken vändning det här kommer att innebära i långa loppet. Jag tror att det kan bli väldigt bra. Om jag bara har den gamla värderingen i bakhuvudet så finns väl gyllene medelväg?

Inga kommentarer: